30/03/2017

Domácí mandlové máslo se skořicí

Občas se mi od přílišného přemýšlení zavaří hlava. Obrazně. Ale dneska se mi podařilo zavařit mixér. Doslova. Teda pardon, přehřát, tak se to říká! Včera se mi povedlo to samé. Když jsem si po deváté večer usmyslela, že potřebuju domácí mandlové máslo. Já vůbec mívám takhle navečer nápady. No a protože jsem chtěla mít všechno hned, nechala jsem mixér zapnutý příliš dlouho. Chudák se přehřál. Znovu fungovat začal až před desátou, když už mi bylo jaksi trapné ho zapínat (máme totiž sousedy). Máslíčko jsem dodělala dnes. Vím, že sebechvála to.... tento... smrdí. Ale co už, maximálně si trochu zmrším karmu... Prostě to máslo chutná božsky a bojím se, že moc dlouho v té sklenici nebude.

Co si připravit, abyste měli tolik másla, kolik je na fotce?

  • 1 hrnek plný mandlí
  • 1 lžičku skořice
  • trošku vanilky


Jak tu mňamózní nádheru vyrobíte?


Začátek je tak jednoduchý, že během něj můžete dát desetiminutový spánek, a nikdo to nepozná. Fakt, nekecam. To si jen tak vyložíte plech pečicím papírem, vyskládáte na něj mandle a šoupnete to do trouby předehřáté na krásných 200 °C. Necháte to deset minut (teď je akorát čas na toho šlofíka), mandle se pěkně opraží a rozvoní.
Jakmile mandle vyndáte z trouby, nechte je na plechu, aby se nezapařily. Budou chvílema vydávat takový lehce praskavý zvuk (trochu jako když praskají šišky na stromě, nebo tak něco), ale po nějaké chvilce se utiší. A jakmile mandle vychladnou, přijde nejzábavnější část programu ...
Záleží, čemu říkáte legrace. Ale máte-li rádi trochu napětí a jste-li ochotní se obrnit trpělivostí, je velká pravděpodobnost, že máslo skutečně vyrobíte. Pár mandlí dejte do výkonného mixéru, chvilku je podrťte a postupně ho hrstičkách přidávejte další. Nezapomínejte mixéru dát občas pauzu, aby se vám nepřehřál jako mně. Plus takové směs promíchávejte a přimáčkněte lžičkou ke dnu, aby se směs dobře mixovala. Bude to trvat určitě aspoň deset patnáct minut, než dostanete hladkou pastu. Tu už pak jen stačí ochutit skořicí a vanilkou, a máte hotovo! :)

Zkoušeli jste už někdy doma vyrábět ořechové máslo? Jako máte nejraději?


No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.