20/02/2017

Domácí pleťový pudr + Uoga Uoga: štětec na sypký make-up

Ahoj, ahoj!


Původně jsem si hrála s myšlenkou nakoupit micu (slídu), kaolin, oxid zinečnatý a oxidy železa a vyrobit si domácí minerální make-up inspirovaný všemi těmi slavnými značkami (které se zase inspirují královnou jménem Lily Lolo). Ale pak mě to zase přešlo, protože jsem si uvědomila, že jsem moc spokojená s tekutým make-upem od puroBIO, takže mi plně postačí DIY pudr.


No jelikož jsem ale byla hrozně nedočkavá, nechtělo se mi do zdlouhavé objednávky přes e-shopy s potřebami pro výrobu kosmetiky. A tak jsem prohledala různé weby s DIY recepty na pudr. Nakonec jsem se rozhodla pro variantu s kuzu škrobem (arrowroot), skořicí a kakaem. Recept je úplně jednoduchý.
Potřebujete:
  • arrowroot (kuz) škrob - dá se pořídit v prodejnách zdravé výživy
  • skořici
  • kakao
  • oblíbený pleťový olej (není nutný), případně i vitamin E apod.
  • dózičku na hotový pudr

A jak na to? Úplně jednoduše. Do vydezinfikované misky nasypte požadované množství arrowrootu a pak postupně přidávejte kakao/skořici, abyste dosáhli požadovaného odstínu. Ono teda když použijete jen ten samotný škrob, bílý obličej ála Japonka mít nebudete ... No a pokud chcete ještě něco navíc, můžete přidat pár kapek oleje pro výživu. Nebo třeba antioxidační vitamin E (tokoferol) a nějaký konzervant (já mám doma Isocil).
Až směs pořádně promícháte, stačí ji přesypat do nějaký pěkné dózičky. Na různých e-shopech s potřebami na výrobu kosmetiky seženete i takový ty s dírkovaným mezivíčkem. No a jestli jste spíše na kompaktní produkty, můžete vzít nějaký obal od starého pudru a domácí pudr tam naládovat a pořádně zalisovat - já to zkoušela dvakrát, a pokaždé se mi během nošení v batohu roztřískal. :D Ale pokud jste šikovní, nehoda snad nehrozí.


No a teď ten štětec Uoga Uoga. Dlouho jsem hledala nějaký pěkný štětec na pudr/sypký make-up, který nebude moc měkký, ale bude mít pevné štětinky, které se při nanášení produktu nebudou rozlézat do stran. Mám totiž hodně mastnou pleť a vždycky jsem musela pudrovat často. A s měkkými štětci se mi nikdy nepodařilo ten pudr pořádně nanést na čelo k linii vlasů. Až konečně tenhle veganský krasavec (na sypký make-up) od litevské značky výborně splnil to, co jsem požadovala. Má kratší pevné štětiny, takže nežere mnoho přípravku a pudr/minerální make-up se s ním nanáší jedna radost a pleť vydrží pěkně matná po několik hodin. Zároveň jsou štětinky pěkně jemné, takže vám nepodráždí pleť. Silnější rukojeť dobře padne do ruky. Jinak délka štětce je 16 cm, a mně se díky tomu vejde i do kosmetické taštičky, kterou nosím s sebou. Pořídíte ho za necelých pět stovek.

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.