24/02/2017

3x veggie Praha: Loving Hut, Dhaba Beas & Country Life

Původně jsem přemýšlela nad tím, že sepíšu tři samostatné příspěvky s tipy, kde se jako vegetarián/vegan můžete v Praze najíst. Pak mi ale došlo, že to klidně hodím do jednoho pytle, protože tím aspoň nehrozí, že to bude plný zbytečných keců.
Takže pěkně popořadě. Vzhledem k tomu, že jsem už přes dva roky vegetarián (a teď už i aspirující vegan), než někam jedu na dýl než půl dne, hledám si po všech těch internetech, jestli se tam v klidu najím, aniž bych byla odkázána na předražený salát nebo nechutné smaženiny. Nejhorší však bývá, když jedete někam s lidmi, kteří vůbec nepřemýšlí o tom, co jedí a vegetariána chápou jako někoho, kdo si dává smažený sýr, zeleninové rizoto a cpe se tou podivnou neochucenou gumou (rozuměj tofu).
V Praze se má vegetarián/vegan naštěstí blaze. Podniků, kde se tu dá slušně najíst, je tu dost. O tom, že některé si z toho udělaly skvěle výnosný byznys, dnes pomlčím, a rovnou se s vámi podělím o své tipy.

Nahoře Loving Hut, dole Dhaba Beas a Country Life. Z fotek je patrná má slabost pro rýži, ehm. A ač to jídlo z C. L. nevypadá moc vábně, chutnalo skvěle - vegan pizza, celozrnné halušky se zelím, pečené brambory a rajčatová omáčka s fazolemi.

1. Loving Hut
Tohle místo potěší všechny vegetariány i vegany. Mají tu pestrou nabídku teplých jídel laděných do asijska, příloh, salátů i zákusků, ze kterých si můžete vybrat, jak je libo. Voda zdarma (s mátou, citronem či pomerančem) je tu samozřejmostí. Cena je 25 korun/100 gramů. Trochu nevýhoda je, když si dáte třeba závitky, smažený květák nebo karbanátek, protože ty jsou logicky váhově těžší, takže si připlatíte. Jinak ale doporučuji čínský salát se zelím a mrkví, ten bych mohla pořád!
Loving Hut má po Praze několik poboček, já chodím vždy do Černé labutě, protože to mám z práce kousíček. V přízemí tu najdete i veganský obchod World Vegan, kde seženete spoustu prima potravin.

2. Dhaba Beas
Milovníkům indické kuchyně by tohle místo rozhodně neměla uniknout. Zdejší kormu s tofu a vynikající naan, stejně jako pad tahi nudle, bych mohla jíst pořád. Systém tu funguje stejný jako v Lovingu, to znamená formou bufetu, kde si vyberete zeleninu, omáčku, přílohu atd. Cenově je to tu 19,50/100 gramů a všelijaké karbanátky apod. jsou na kus. Voda také zdarma. A mně se tu navíc moc líbí ty kovové tácy na jídlo s oddělenými přihrádkami. Nemám totiž ráda, když se mi příloha rozsype do omáčky. :D Dhaba je v Praze také na více místech, nejčastěji teď chodím do Týnské uličky (bývá tam hodně málo lidí) nebo pak do Vladislavovy (za Májem).

3. Country Life
No jo, Melantrichova ulice, to je takový zvláštní druh lásky. Je to jedna z těch uliček, který mám moc ráda a vždycky mě baví se sem jít podívat. Hned vedle prodejny s potravinami najdete veganskou jídelnu, kde si opět můžete vybrat ze spousty zeleniny, teplých jídel, příloh a dezertů. Nabídku tu obměňují každý den. Já si bych třeba utloukla po jejich veganské pizze! Cena za jídlo je pak 26 Kč za 100 gramů a vodu si tu dáte také zdarma.

Když to shrnu, nejraději chodím do Dhaby, nejen kvůli nižší ceně, ale prostě proto, že indii miluju. Kdybych ale vybírala podle prostředí, šla bych do Country lifu.

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.