15/12/2016

Zuzančina cesta za vlasovým mýdlem


Ahoj všichni!


Nevím, jak vy, ale já si náramně užívám tu atmosféru, která je teď v ulicích. U nás v centru města je to úplně pohádkové. Trhy, ozdobičky, voňavé sladké dobrůtky (a výborný mošt s rumem!), to všechno mě moc baví! Od té doby, a že už je to pár let, co neslavím Vánoce, paradoxně si to vše užívám víc než dřív. Dát si ten mošt s rumem nebo svařené víno, k tomu trdlo či pražené mandle a jen tak kecat s někým, kdo jde se mnou městem ... Nebo i když jdu jen domů z práce ... Zkrátka jsem asi holt romantik. :))


No a jelikož už se téměř rok věnuji profesně přírodní kosmetice, ekologické drogerii a sem tam i zdravým potravinám a doplňkům stravy (ódy na chlorellu a spirulinu někdy taky budou), ještě intenzivněji teď hlídám, co si dám na tělo i do něj. A moc ráda vyrábím třeba balzámy na rty, krémy na ruce a tak.

Nyní konečně k jádru pudla. Tak tedy, najít šampon, který by vyhovoval mé citlivé pokožce i vlasům barveným hennou, to byl úkol! Začínala jsem vlasovým mýdlem Šiva (levandulovým nebo s hennou), ale ten mi hrozně stahoval hennu, a to se mi nelíbilo. Jinak je ale moc fajn! Tak jsem pak zkoušela tekuté šampony, a nakonec i jeden tuhý. Vždycky to dopadlo buď tak, že mě svědila hlava, nebo jsem měla vlasy přerušené, nebo naopak ulepené či zplihlé. A nakonec to dopadlo tak, že ...

Zjistila jsem, že mám alergii na veškeré sulfáty. Nejen na laureth či lauryl, ale i coco, který je sice vyrobený z kokosového oleje, ale není o moc šetrnější než dva předchozí. A tak moje pokožka nepěkně reagovala jak na přírodní šampony od Urtekramu, tak i na rádoby přírodní Naturu Sibericu, ale bohužel i na tuhý šampon (šampuk), který jinak mým vlasům seděl dokonale. Ale co naplat, pokud to nesedí pokožce, jde to z domu. :(

Omlouvám se za kvalitu, ale fotila jsem večer po práci. ;)

Jen tam pro upřesnění. Sulfáty neboli tenzidy jsou chemické látky, které se přidávají do šamponů či sprchovým gelů a mají za úkol tvořit onu krásnou pěnu, protože lidí si stále myslí, že bez bublinek není kvalitní očisty. Tyhle sulfáty mají ale neblahé účinky na pokožku, kterou mohou dráždit a vysušovat. U citlivějších jedinců to hrozí o to víc. Vím, o čem mluvím. Drbala jsem se jak pes!

A tak jsem se nakonec po experimentech vrátila k vlasovému mýdlu, konkrétně od Bon Savon. Paní, která je vyrábí je mimochodem moc milá! Teď mám doma konkrétně mýdlo 2 v 1, které má úžasnou vůni tymiánu, jalovce a bergamotu. Celkově jsem s vlasovými mýdly moc spokojená a určitě je doporučuji všem, kdo nesnesou tenzidy nebo mají třeba problém s maštěním vlasů.

Pozitiva (kvalitního) vlasového mýdla:
-mají čistě přírodní složení plné olejů a bylinek
-jsou skvělé na cestování
-nedráždí pokožku
-nevysušují vlasy, nemastí
-vlasům dodají objem a jakoby je natuží
-zkracují interval mezi mytím
-pečují o vlasy i pokožku
-dlouho vydrží
-jsou cenově příjemné
-atd.

Nevýhody:
-složitější aplikace
-mají zásadité ph čili je nutno oplachovat vlasy v závěru vodou s octem/citronem
-trvá to, než si na ně vlasy zvyknou
-horší dostupnost
-mohou vymývat hennu

Ještě pár slov k tomu, jak se s takovým mýdlem člověk sžije. No zkrátka, jste-li celé roky zvyklí na chemii, může trvat i dva měsíce, než si kadeře zvyknout. Nebojte se toho! Já měla první měsíc vlasy mastné (jak navoskované), místy krepaté apod. Ale pak se to srovnalo, a teď je to dokonalost! Jsou pevné, lesklé a mají super objem. Svědění hlavy se nekoná (takže se pokožka nepotřebuje tolik mastit na obranu). Vlasy se nemastí jako dřív (ona i ta mastnota je teď celkově jiná) a mytí jednou za tři dny mi akorát stačí (většinou poslední den nosím cop/culík). I lidé mi vlasy chválí, na což mi ženy slyšíme. :)
Na složitější aplikaci (u dlouhých hustých vlasů) už jsem si zvykla. Upřímně, je to moc příjemná procedura, nechtěla bych se vracet k tekutým šamponům. No a závěrečný oplach mě také baví. Když mám čas, vařím si bylinné odvary či nálevy z kopřivy, lopuchu, lichořeřišnice, heřmánku nebo šalvějě. Když ne, použiju vodu. Vždy ale přidám citron/ocet, aby se vyrovnalo pH. Dávám tak 2 polévkové lžíce na půl litru tekutiny. Ale každý si musí vychytat svůj poměr.
Já už prostě na vlasy nic jiného nechcu. :D

Kdyby vás zajímalo ještě něco, neváhejte se ptát. :)

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.