08/12/2016

Kouzlo papíru

Kouzlo papíru - ručně psaných dopisů. Ach, jak ráda já dostávám dopisy. Nebo třeba pohledy. Třeba můj děda mi vždy posílá k narozeninám nějaké krásné přání (babička posílala také, když ještě byla mezi námi). Ale jinak lidi dopisy moc neposílají. Zlenivěli a stali se držgrešlemi, kterým je líto utratit za známku, a taky jsou líný zajít na poštu.
No a protože dopisy jsou prostě bájo, dohodly jsme s mou nejlepší kámoškou, která je na rok ve Švýcarsku, že si budeme posílat dopisy. Ano, obě disponujeme e-mailovou schránkou a máme fejsbůk (ostatním desocializačním sítím nehodluji, ale ono takové to posílání několika vět ve chvíli, kdy jste chytli wifinu, zkrátka není to pravé. Naštěstí ještě existují lidé, kteří si najdou čas, aby vytáhli papír a tužku a obětovali 27 korun (tolik stojí pošta do Švýcar), a udělali tak radost někomu, komu na nich záleží.
V posledních dnech jsem nedočkavě kontrolovala schránku, jestli náhodou už nepřišel. A dnes dorazil! Byl tam! Zabalený v obálce, opatřený dvěma známkami i něčím navíc. A já hned při večeři, pěkně nad talířem, četla slova své kamarádka. Měla jsem takovou radost, která se ani nedá slovy popsat. Byl to pocit, který elektronická komunikace zkrátka nezprostředkuje. Není to virtuální, je to opravdové. Držíte v ruce list papíru, pečlivě složeny a zaplněný osobitým rukopisem. A hřeje vás z toho u srdce, protože víte, že ten dotyčný člověk kvůli tomu musel vstát z gauče/židle/postele/křesla, jít s tím dopisem v chadném počasí na poštu a zaplatit za známku.

Zkrátka, dopisy jsou bezva. Pište je, dostávejte je a schovávejte si je. Já jich mám už plnou krabici. S mojí nejlepší kámoškou si je píšeme už od základky. A každičký nově příchozí vždy potěší! <3

2 comments :

  1. Ježiš jóó to mi taky chybí! Psala jsem si kámošem, kterej bydlel v Londýně a bylo vždycky hrozný vzrůšo. Doslova jsem hltala všechny jeho slova, čuchala k papíru a všechny dopisy jsem pečlivě zakládala. Hroznou radost jsem měla, že si prostě vzpomněl a jak píšeš, zašel na poštu, koupil známku, atd... <3

    ReplyDelete
  2. Aj ja si ymslím že ludia by mali viac písať dopisi :) je to zajímavejšie ! :))
    Tammybeaty

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.