25/12/2016

Kávová láska kvete v Brně!

Zanedlouho tomu budou tři měsíce, co jsem strávila čtyři dny ve velice příjemném a přátelském městě, které si mé srdce získalo již ve chvíli, kdy se jeho název objevil na ceduli. Přišla jsem si tu jako doma. V jeho centru, kde skoro každý roh voní čerstvě pomletou kávou, jsem se zorientovala vcelku rychle, a tak jsem se během svého pobytu každý den rozmazlovala v alespoň jedné kavárně. A víte, jediná věc, která mě mrzí, je ta, že jsem těch kaváren nestihla navštívit víc! Takže Café Atlas, Punkt a jiná místa (jako třeba to místo s cupcaky na Svoboďáku)  musí holt počkat na příště ...

A teď už k těm kavárnám, které si mě získaly. Ačkoliv jsem z Plzně i Prahy zvyklá na to, že ne vždy, když jde o kávu, odcházím s plně uspokojenými chuťovými buňkami, Brno bylo zářnou výjimkou! O důvod víc, proč sem zavítat zas někdy příště. První kavárnou, kterou jsem navštívila, byl Mezzanine v Údolní ulici. No jo, pravda, pracuje tu můj kamarád (a zároveň můj tehdejší hostitel a průvodce v jedné osobě), takže jsem tu během těch pár dní strávila v součtu hodně hodin, ale i tak bych na tohle místo pěla chválu. Prostředí je moc příjemné, obsluha velmi milá a káva výborná. Já měla to štěstí, že se zrovna konal Týden kávy, takže jsem si tu užila cupping, přípravu indické kávy i absinthový večírek. Ale i kdybych tu byla v jakoukoliv jinou dobu, odcházela bych odtud se spokojeným bříškem, jelikož cappuccino z rukou šikovných baristů, mňamózní dortík a přátelská atmosféra jsou zkrátka něčím, za čím se chcete vracet!

Druhý den ráno jsem celá natěšená zavítala do Skogu na Dominikánském náměstí. Na tohle "hipsterké" místo jsem se obzvlášť těšila! (Stejně jako na Arboretum.) Z bytu jsem to měla co by kamenem dohodil, ale i tak jsem málem zabloudila (vidíte, jak si protiřečím?!), než jsem tohle místo našla. Hned po vstoupení dovnitř jsem užasla! Kavárna vypadala ještě lépe než na fotkách! Pěkně jsem se uvelebila na malém gauči a objednala si cappuccino od velice milé obsluhy. K mému potěšení i tady vědí, že ke kávě patří sklenice (a ne panák) vody. Káva chutnala vskutku báječně! A já si ji šetřila, jak jsem mohla, zatímco jsem četla svého milovaného Khalila Gibrana. Musím říct, že jednoduše a vkusně zařízený interiér a tišší prostředí mi plně vyhovovalo. A jakmile budu zas někdy v Brně, určitě se stavím!


Předposlední den vedly mé zvídavé krůčky do Melounového cukru ve Františkánské. Místo s takovým poetickým názvem zkrátka v mém cestovatelském deníku chybět nesmí (ano, vedu si v diáři seznam kaváren, ke kterým pak případně kreslím srdíčka, když mě zaujmou). Prostředí tu tentokrát bylo jinačí. Útulná kavárnička s decentní výzdobou si mě také získala velmi rychle, stejně jako jejich vynikající cappuccino s krásným latte artem i banánovočokoládový cheesecake. A víte, co je moc milé? Když ke kávě dostanete i mandličku v župánku! Jen se nelekněte vtipných štítků na dveřích, až tu zavítáte na toaletu. :D

No a poslední ráno jsem si zaskočila do Momenty, kterou najdete na Zelňáku. Jelikož mě zdejší, lehce industriální prostředí příliš netáhlo, objednala jsem si cappuccino s sebou. I když jsem na něj čekala o něco déle (což se ale dá pochopit vzhledem k tomu, kolik lidí tam bylo), i tentokrát byl můj jazýček spokojen. Cappuccino bylo opět skvělé, s krásným mléčným obrázkem. Ale jak říkám, vysedávat bych tu asi nemusela, interiér mě osobně moc nezaujal.

Brněnské kavárny mě vskutku rozmazlily. Domů jsem tedy odjížděla trochu nerada. Zato s velkým poučením do života. A sice s takým, že pěna se nesbírá lžičkou ihned po naservírování kávy, ale pěkně se nechává být tak, kde je! Hm, možná to byl jen vtip. Ale znělo to natolik přesvědčivě, že to od té doby, ani nevím proč, dodržuji. :D A taky jsem zjistila, že se mám ještě co učit, protože v kávě neumím cítit tóny čokolády, kytiček nebo třeba ovoce!

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.