25/09/2016

Na sever Čech a dost možná ještě dál

Připomnělo mi to slova, kterými začíná večerníček o Rákosníčkovi: Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet a dost možná ještě dál, je rybníček Brčálník.
Nebyli jsme u Brčálníku. I když rybník jsme viděly. Máchovo jezero má svůj neskonalý půvab i z těch desítek metrů, ze kterých na něj koukáte z Bezdězu. Nevím jistě, zda jsem v pátek potkala Karla Hynka, ale minimálně jsem si na mého literárního miláčka několikrát vzpomněla, když jsem procházela Housku a Bezděz. Na tahle místa jsem cestu plánovala už x let, ale až teď se to podařilo. A řeknu vám, je tu super zážitek, stát na věži Bezdězu a kochat se krajinou kolem ...
V sobotu jsme pak strávili den v saském Oybinu, skalním městě a bývalém klášteře, ve kterém jsou v současnosti také lázně. Opět jsem nechápavě kroutila hlavou, jak se svět změní, když člověk překročí státní hranici. Klášter je skutečně úchvatné místo, které zaujme každého, kdo má rád tajemství.
No a v neděli jsme se prošli Modlivým dolem a pak si odskočili ještě na skalní hrad Sloup, což je další velmi zajímavé město, které si zaslouží návštěvu. :)
Počasí vyšlo úplně dokonale, krásný začátek podzimu strávený v přírodě má nezaměnitelné kouzlo... <3

Pořád si říkám, jak bych se mohla trochu zklidnit a strávit nějaký víkend doma, ale ... nechce se mi. Příští týden pokračuji směrem na Moravu poznávat nová místa. :)

Příjemný vstup do nového týdne!

Pohled na Malý a Velký Bezděz z Housky

Z Bezdězu

Ohlédnutí za Bezdězem

Oybin

Výhled od Housky

Dechberoucí kostelík v Oybinu

Sloup

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.