11/08/2016

Propast mezi sebeláskou a sobectvím

Kdo je sobec? Přeci ten, kdo myslí v první řadě na sebe! Ne, omyl! Je to někdo, kdo myslí JEN na sebe a kdo jedná bez ohledu na ostatní.
Ale mít zdravě rád sám sebe, dokázat dát sám sebe na první místo, to není sobectví. To je sebeláska. Dokud máte neutuchající potřebu pomáhat všem okolo a zapomínat přitom na své vlastní potřeby, pak jste člověk, který nedokáže mít rád sám sebe.
Věřte mi, vím docela čerstvě, o čem mluvím. Ještě nedávno jsem měla pocit, že se musím rozkrájet pro lidi, které mám ráda. Protože oni mě přeci potřebují! Ten chtěl něco, ten zas ono, a já nedokázala odmítnout. Proč? Protože jsem se bála, že budu označena za sobce, že se na mě někdo naštve a já se budu muset ospravedlňovat.
Přebírat na sebe problémy a starosti ostatních není vaší povinností. Je naprosto v pořádku říct NE lidem, kteří za vámi přijdou s tím, že je něco trápí. Ačkoliv, častokrát vás pak někdo označí za sobce, paradoxně. Ale dnes už vím, že je mi to fuk. Nehodlám nikoho poslouchat. Rozdat se pro ostatní, nezištně pomáhat a obětovat své sny a cíle lidem, které máte rádi, může sice někomu znít hezky, protože pomáhat ostatním je přeci správné. A vy určitě nechcete, aby lidé kolem vás byli nešťastní …
Ale být sám nešťastný jen proto, aby se ostatní mohli radovat, to není v pořádku, to už je mesiášství neboli spasitelský komplex. Zkrátka, nemůžete se rozdat pro ostatní. První člověk, kterému byste měli být schopni pomoct a poradit, jste vy sami. Projevit sebeúctu, dát sám sebe na první místo je naprosto v pořádku. Není to sobectví, ale zdravá sebeláska.

Mějte se rádi …

Vaše Z. A.

1 comment :

  1. Presne tak!! Treba myslieť aj na seba netreba to preháňať z ničím najlepší je ten zlatý stred

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.