15/07/2016

Osvoboďte se a přestaňte dělat něco, co druzí neocení.

Bývala jsem člověkem, který měl problém se prosazovat. Hloupě jsem se domnívala, že prosazovat své zájmy rovná se být sobcem. Což je totální pitomost. Jasně. Dneska už to chápu. Vím, že sobec není ten, kdo prosazuje své zájmy, ale ten, kde je prosazuje na úkor ostatních. A takových lidí už jsem potkala ve svém životě dost. O to hůř, že občas byli mými zaměstnavateli.

Že jsem velká holka, která by se měla rozhodovat jen sama za sebe, to jsem věděla už dřív. Že bych neměla dělat věci, které mě omezují. Ano, volnost a svoboda pro mě vždy byly a budou pritoritami, jichž se (dočasně) vzdám leda v momentě, kdy budu míst děti. I když, ono být rodičem neznamená ztratit svobodu. Ale tomuhle filozofování se raději vyhnu. Aspoň pro dnešek. Takže jak říkám, to, že bych se měla rozhodovat jen sama za sebe, to jsem věděla. Avšak měla jsem problém to plně přijmout. On totiž každý křičí po svobodě, ale neuvědomuje si, že je to především velké zodpovědnost (a teď nemluvím jen o životě podnikatele, kde se musíte 100% spolehnout sami na sebe) ...

Nuže, tak tedy ... Konečně jsem se dokázala osvobodit od něčeho, co až příliš dlouho svazovalo moji svobodu. Tím hůř, že jsem moc dobře věděla, že tím sama sobě ubližuji.

Ne, nechci si tu stěžovat. Nepotřebuji, aby mě někdo politoval. Jen bych ráda ostatní inspirovala k tomu, aby se konečně narovnali a vymezili si své hranice.
Mnoho lidí využívá druhé. Pod maskou laskavosti a vstřícnosti si z vás udělají tupé loutky, které naivně věří, že ten kdosi alespoň trochu ocení, co pro ně děláte. A mnohdy jsou to věci, které ani dělat nemusíte. Ale vy jste hodní a máte potřebu pomáhat ostatním.
Je to zkrátka úžasný pocit, když se narovnáte a řeknete NE. I za tu cenu, že vás to bude doslova něco stát. I s tím, že vás někdo odsoudí. Svoboda za to ale stojí. Alespoň mně ano. A teď už vím, že jsem ochotná přijmou tu zodpovědnost, kterou to bude stát. 

3 comments :

  1. Je to tak ako píšeš máš pravdu, no veľa ľudí ma aj strach niečo zmeniť skúsiť niečo len preto že sa to nepodarí, ja už dlhšie mám chuť urobiť to že dám v práci výpoveď proste a skúsiť niečo vlastné, lebo keď si predstavím že už 3 roky robiť pre niekoho doslova otroka za minimálnu mzdu je fakt úbohé.. Chcela som to urobiť ale naskytla sa momentálne situácia kedy musím ešte počkať, lebo mám na prvom mieste teraz iné priority ako bývanie a nedá sa všetko naraz, takže držím ti palce že si sa rozhodla ísť podľa seba a nech sa darí:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za milý komentář. :)
      Ať ti to také vyjde. Je pravda, že někdy to nejde hned, ale už i ta touha něco změnit je důležitá. :)

      Delete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.