05/02/2016

Právě ty drobné střípky dělají život krásným

Asi jsem vždycky byla romantik. Člověk, který věří v krásnější svět, ve kterém vládne mír, láska a ve kterém jsou všichni zdraví a spokojení... Lidé mi říkali, že jsem blázen. Vlastně mi to jinými slovy říkají dodnes. Udílejí mi rady typu: Buď realista. Vrať se na zem. Nebuď blázen. Tohle přeci nejde. A tak dále. Dobře, možná jsem naivní. Ale skutečně věřím tomu, že když každý z nás začne sám u sebe, svět se pomalu stane krásnějším místem.
Stále máte pocit, že jsem blázen? Praštěná holka, která nechápe pojem "realita"? Klidně si to myslete, je mi to srdečně ukradené. Nejsem tak naivní, abych nevěděla, že musím chodit do práce, platit náklady na bydlení, jídlo, dopravu, pojištění a já-nevím-co-ještě. Pro někoho je tohle všechno možná hrozná otrava, ale chápu jako to, co je pro život nezbytné. Tudíž se tím v myšlenkách nechci zbytečně zaobírat. Prostě každý měsíc platím účty, nakupuji, vařím, uklízím ... 
Zároveň si ale umím dělat radost. To je podle mě klíčem ke spokojenému životu. Několikrát do měsíce si zajdu na oběd, protože nestíhám a nechce se mi vařit z donucení. Udělám si čas a dám si kafe v příjemném podniku. Dám si kvalitní čokoládu. Koupím si svícen, i když ho nutně nepotřebuji. A tak podobně. Všechno to má jedno důležité pojítko. Dělám to proto, že chci, že mě to baví, že mi to zlepší náladu.



Každý den hledám něco, co mi udělá radost. Nějaký nepatrný střípek, který mi prozáří den. Mám radost z toho, že můžu ráno vstát. Baví mě cestou do práce pozorovat krajinu. Brzy ráno zase můžu na obloze pozorovat hvězdy. A přes den si nechat hladit tváře slunečními paprsky. Když venku prší, mám důvod zalézt pod deku a uvařit si oblíbený čaj. Potěší mě, když se na mě usměje cizí člověk. Jsem ráda, když můžu chvilku jen tak pobýt s někým, koho mám v srdci. A tak dále.
Víte, nechci být otrokem vlastního života. Chci být tím, kdo ho bude řídit, určovat jeho směr. Chci si užívat to, že mám tu možnost být na světě. A hodlám to dělat po svém. Vím, že ne vždy mě druzí pochopí. Ale to je jejich problém, ne můj. 
Pokud budete žít tak, že nebudete nikoho omezovat, dělejte si, co chcete. Naučte se ve všem hledat pozitiva. Není to vždy snadné, ale s trochou snahy to vždycky jde zvládnout. Jasně, v životě přijdou náročné situace, které byste nejraději zaspali. Ale věřte tomu, že až je překonáte, zpětně si uvědomíte, že vám to něco dalo. Z vlastní zkušenosti moc dobře vím, o čem mluvím. V životě už jsem si prošla nejednou náročnou zkouškou :)

Zkrátka a dobře, je to jen o přístupu. Vy sami jste jediným člověkem, který může váš život udělat krásnějším. Nikdo jiný!

Krásný zbytek týdne!
Vaše Z. A.
Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

3 comments :

  1. Nebude to žádná novinka, ale opět s tebou souhlasím :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za milý komentář, je super mít podobně naladěné čtenáře :)

      Delete
  2. Je to pravda. V dnešní době lidi zapomínají na obyčejné věci, které dokážou udělat radost. Člověk by měl být vděčný za to, co má.

    Poshlife

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.