18/01/2016

Skutečný muž?!

Ženám se poslední dobou věnuje dost prostoru. Alespoň já mám ten pocit. Ano, je to dobře. Souhlasím s tím. Probouzení pravého ženství je důležité. A jsem ráda za to, že se o tom mluví. Avšak začala jsem zlehka nabývat dojmu, že muži jsou tím trochu odsouváni do pozadí. Ano, vím, že ženy bývaly v minulosti utlačovány, že to neměly vždy úplně jednoduché. A že mají v dnešní době pocit, že všechny ty křivdy, jež na nich byly spáchány, jsou vinou špatných mužů. Ale zároveň si myslím, že rovnováha rozumu a citu je tou správnou cestou.
Kam to mířím? Nuže, nebudu chodit kolem horké kaše. Jsem také ženou, takže ráda slyším a čtu si o tom, jak má být ženství pozvedáváno. Na druhou stranu ale postrádám nějaké ty "návody" pro muže. Jakože něco ve stylu "Jak být probuzeným mužem".

My ženy bychom v současné době nejraději stíhaly vše. Tedy, některé, já se mezi ně (zatím) rozhodně neřadím. Chtěly bychom být skvělými pracovnicemi, milenkami, kuchařkami, pečovatelkami, matkami atd. A chudáci muži pak můžou mít pocit, že je vlastně nepotřebujeme. Nevědí, co mají dělat, a tak raději nedělají nic. Nám však po nějaké době dojde, že by přeci jen měli něco dělat, a oheň je na střeše.

Nuže, abych se ale konečně dostala k podstatě celé věci. Rovnoprávnost (v tom správném pojetí) je podle mě fajn. Ale feminizace a všechno jí podobné podle mě už překračuje hranice. Osobně se ztotožňuji spíše s tradičními rolemi. Tím rozhodně nechci říct, že by žena měla být "chudinkou", která bez pomoci muži ani nevymění žárovku v lampičce, a že muž by měl být přepracovaný dříč, který nezvládne uvařit ani bramborovou kaši. Ale celkově zastávám názor, že ženy by měly vykovávat ty spíš ženské práce muži zkrátka spíše ty mužské.

No a jak by měl ten muž vypadat, když tu tvrdím, že nemá být tím ztrhaným "dělníkem" ani chlapečkem ze škatulky? Nuže, asi to chce nějakou zlatou střední cestu. Ano, mám ráda pracovité muže, ze kterých je cítit ta mužnost, síla, kteří domů donesou těžký nákup, kteří vymalují byt, sestaví nově koupenou skříň a tak dále. Zároveň by podle mě ale měli mít i tu "vnitřní ženu", tu citlivou milující stránku. Aby se o ženu dokázali postarat, když jí bude zle, aby místo ní vyprali prádlo, uvařili večeři. Aby tu pro svou milovanou byli ve chvíli, kdy se potřebuje vyplakat. A přitom jí i byli oporou ve chvílích, kdy má pocit, že se všechno hroutí. Zkrátka, aby to v sobě měli srovnané ...

Co vy? Jaký by podle vás měla být skutečný Muž?

Úspěšný týden!
Vaše Z. A.
Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.