22/01/2016

Růst jako životní cesta

Dříve jsem se na svět dívala o dost jinýma očima než dnes. Byla jsem člověkem milujícím stereotyp. Všechno, co bylo pevné, zažité a, ano, fádní, mi vyhovovalo. Jakmile jsem měla dělat něco jinak, než to bylo naplánováno, přicházel problém.
Pak jsem se naštěstí(!) začala měnit. Postupně jsem začala odkrývat všechna problematická místa své duše. Nebudu lhát, že to nebolelo. Bolelo. A hodně. Ale cítila jsem, že je to nutné. Byla to taková několikaměsíční katarze. Ono totiž uklidit léty nahromaděný bordel na duši, to není jen tak. Sice přicházely chvíle, kdy už jsem si říkala, že nic nemá smysl, ale zároveň mě drželo nad vodou vědomí, že všechno bude zase dobré.
Dnes už nejsem tou holkou, která úzkostlivě střeží své zajeté zvyky, nechce nic měnit a která na sobě odmítá pracovat. Vlastně je to úplně naopak. Baví mě růst, vyvíjet se, zlepšovat své schopnosti i si doplňovat potřebné znalosti. A o to víc jsem nadšená, když se mi naskytla možnost postoupit o krok dál ve své kariéře. Je to vskutku báječný pocit, když děláte práci, která vás naplňuje, a když máte možnost stoupat výš.

Myslím si (tedy současná verze mého já si to myslí), že růst je jakousi životní cestou. Něčím, co má skutečně smysl. Jeden citát, jehož autora si bohužel nepamatuji, praví: "Nestárnete. Když přestanete růst, jste staří." A s tím se naprosto ztotožňuji. 
Velká část lidí stále žije v zajetých kolejích. Každý jejich týden je stejný, jako přes kopírák. A tudíž se pak nelze divit, když jednoho dne zjistí, že se nudí. Tedy, že je jejich život nudí. Přitom jsou to pouze oni sami, kdo dovolil, aby taková situace vůbec vyvstala. Nechtějí  se měnit. Nechtějí růst. A proč, ptáte se? Hm... Mnozí vám možná řeknou, že jim to tak vyhovuje. Cože je podle mě nesmysl. Osobě se domnívám, že tím důvodem, proč nechceme, je strach. Ale o tom zase až příště ...

Krásný víkend přeji!
Vaše Z. A.
Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

1 comment :

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.