13/12/2015

Vyklidni se!

Dobré ráno,

doufám, že si užíváte atmosféru konce roku. Já jsem včera strávila skvělý den se svými blízkými. Byli jsme na výletě v německém Regensburku, což je překrásné historické městečko, která mě okouzlilo již před lety. Zdejší trhy jsou kouzelné. Moc mě bavilo procházení se těmi starobylými uličkami (a obchůdky, které u nás nemáme) ozdobenými všelijakými světýlky a dekoracemi. Dali jsme si výborný oběd, zašli na toffenut latte a mňamózní donut. Ale znovu jsem si tím připomněla, že ...

... mi vůbec nechybí slavení Vánoc. Tedy, abyste mi rozuměli, nejsem nějaký zapšklý ateista. Už několik let doma vedeme spíše Slunovrat. Pořídíme pěknou jehličnatou větvičku, zapálíme svíčky, koukáme na pohádky a dáme si i něco na zub. Avšak ...

... předvánoční materialisticky laděné nákupní šílenství si ale mileráda nechávám ujít. Dělat si nervy z toho, že ještě nemám pořízené kupy dárků za kdovíkolik peněz, to není nic pro mě. Ale nemyslete si, že jsem nějaká držgrešle, to vůbec ne. Naopak, moc ráda obdarovávám ostatní. Když najdu něco, co blízké potěší, klidně jim to dám kdykoliv jindy.

Vlastně se dnes ztotožňuji s jedním takovým citátem, který praví, že to nejcennější, co můžete někomu dát, je váš čas a plná pozornost. A osobně mnohem více ocením to, když můžu s milovaným člověkem prožít výletní den, příjemné odpoledne v čajovně či oddychovou procházku přírodou.

Období kolem konce roku má být přeci synonymem klidu, pohody a míru. A mačkání se (a dělení se o intimní zónu) v nákupních centrech s lidmi, které ani neznám, zoufalé vymýšlení toho, kolik druhů cukroví mermomocí upeču a kdo-ví-co-ještě, to zkrátka není nic pro mě.

Takže až bude velká část lidí vyčerpaně sedět v obýváku na gauči, pod horou balícího papíru, se smutkem, že zase dostali ponožky a příliš velký svetr, a s břichem nechutně plným všeho možného, já budu někde v klidu popíjet horký čaj, užívat si klidu a přítomnosti svých blízkých.

Dobře, teď vážně. Vím, že naštěstí existují lidé, které vybírání dárků baví. Kteří milují čas strávený pečením cukroví. Kteří odpoledne pětadvacátého jdou krmit přeživší kapry do rybníka. A je úplně jedno, jestli slaví Vánoce, Slunovrat nebo cokoliv jiného. Protože hlavní je, že si najdete čas na své blízké a uděláte jim něčím radost. Třeba i jen úsměvem a upřímným objetím <3

Mějte se krásně,
Vaše Z. A.

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.