25/12/2015

Jaká je cena štěstí?

Nikdy jsem si nepotrpěla na drahé dárky. Vlastně mě vždycky nejvíc potěšily nějaké drobnosti od srdce. Vánoce už pár let neslavím. O to víc mě pak překvapí, když mě někdo něčím obdaruje. Jak říkám, vánoční svátky nevede, ale tenhle týden přišel Ježíšek dokonce dvakrát.

U nás v jazykovce dvakrát týdně hlídám dětičky. 20měsíční Aničku, které se ke mně vždy s radostí přitulí a občas se i odmítá odlepit, když má jít zpátky za mámou. Jako třeba tohle úterý. Druhým dítkem je roční Josefínka, která většinu času prospí. Když už ale procitne ze sladkých snů, nejprve mě s křikem pozoruje, a za chvilku už se na mě zubí. A občas dorazí i Josefínčin bráška Kryštof, 3letý blonďáček, který se vždycky po naše hlídací seanci nechává slyšet, že se mnou půjde domů. Že na mě počká před školou, než se oblíknu. Nebo že se mnou klidně pojede, kam zrovna potřebuju. Prý i doma dělal scény, když musel jít do školy, a ne k nám.


Tohle úterý jsme se potkali už cestou v autobuse. Kryštof se ke mně hned hrnul, sednul si vedle mě a zásobovat mě mnohými historkami ze svého života. A co mě skutečně zahřálo u srdce, byl moment, kdy Kryštof těsně před vchodem do jazykovky povídal, že mi musí něco dát, ať prý zavřu oči. Celá vykulená jsem čekala, co to zpoza zad vytáhne. Dostala jsem perníček ve tvaru soba. Ozdobený červenou polevou. Měla jsem obrovskou radost. A perníček už mám vystavený na polici.

Další situace, kdy jsem byla vskutku mile překvapena, přišla ve středu. Na začátku hodiny mi můj 10letý student Tomášek povídal, že až skončíme, tak to musí být včas, aby mi mohl něco dát. A na konci lekce jsem dostala maličký balíček. S roztomilou chňapkou, která už si našla své místo u nás doma v kuchyni.

Co jsem tím vším chtěla říct? To, že skutečná radost nezáleží na penězích. Že potěšení vykouzlíte tak, že si dáte ten čas a snahu, abyste někoho překvapili. A že vám i úplná maličkost dokáže prozářit den.

Mějte se krásně a užívejte volna :)
Vaše Z. A.


1 comment :

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.