07/09/2015

Veganské tipy: pudinky (dezerty)

Pěkný večer všem :)

Ačkoliv vegan (zatím) nejsem, snažím se mléko i výrobky z něj co nejvíce omezovat. A tak jsem nedávno zabruslila i do sójových, rýžových i ovesných pudinků, z nichž mě většina mile překvapila a některé z nich dokonce předčila má očekávání. Ano, pravda, vyjdou o něco draž než jejich tradiční mléčné varianty, ale pokud se jimi člověk neláduje denně, ale dá si je párkrát do měsíce, rozhodně kvůli tomu nezchudne ;)

A teď už se můžeme vrhnout na srovnání tří různých rostlinných pudinků.


1. Provita - rýžový dezert (vanilka)

-složení: voda, rýže, rostlinný olej, rýžový sirup, glukóza, fruktóza, kukuřičný škrob, extrakt z vanilkových lusků Bourbon, kurkumin, paprikový extrakt
-cena: 15 Kč/150 g

Hodnotím vanilku, která mě zaujala více. Začnu u složení, za které dávám menší mínus, protože napsat "rostlinný olej" se mi zdá dosti nedostačující, protože se za to klíďo schová i palmový tuk ...
Ale teď už k samotné chuti. Řeknu vám, tenhle dezert je vynikající! Chutná skoro jako vanilkový pudink od Dr. Oetkera (takový ten v modrém nižším kelímku, který už není na trhu), prostě lahoda. Jo a konzistence je taky "pravá pudinková". Přesně takhle si představuju pudink. Za nedostatečně popsané složení ale dávám 1-.

2. ALLA - sójový dezert (čokoláda)


-složení: geneticky neupravené sójové boby, voda, slunečnicový olej, modifikovaný kukuřičný škrob, cukr, čokoládový prášek, kakaový prášek, pektin, kyselina citrónová, aroma, guma guar, xanthan
-cena: 15 Kč/125 g

Jestli v oblasti dezertů na něco stoprocentně slyším, pak je to čokoláda. Jakmile objevím nějakou novinku s čokoládovou příchutí, musím ji vyzkoušet. Stejně tak tomu bylo i u tohoto sójového roztomiláka.
Složení jsem si, výjimečně, přečetla až doma. Modifikovaný škrob? Nic moc tedy. Ale aspoň je to tam jasně napsáno. Ovšem pojem "aroma" mě lehce znepokojil. Co si pod tím představit? Raději si nepředstavuji nic. A dávám se do jídla ...
Chuťově je tenhle dezert ale príma. Lehce vodovější konzistence a výraznější sójová chuť nejsou na škodu. Čokoládová příchuť je taková střídmá, neurazí, ale celkově ani moc nenadchne.
Když vezmu ohled na méně výraznou chuť, modifikovaný škrob a nedostatečně popsané aroma na složení, dávám Alle za 2.

3.  alpro - sójový dezert (smooth chocolate)

-složení:voda, sloupané sójové boby,  modifikovaný kukuřičný škrob, karagenan, kakaový prášek se sníženým obsahem tuku, kakaová hmota, cukr, přírodní vanilkové aroma, uhličitan vápenatý, dihydrogenfosforečnan draselný, aroma, mořská sůl, riboflavin, B12 D2
-cena: 21,90/125 g

Můj nejoblíbenější veganský dezert. Alpru jsem ochotná prominout i ten modifikovaný škrob a nedostatečně popsané aroma. A vlastně i tu vyšší cenu. Jsem pokrytec? Asi trochu ano. Ale tenhle čokoládový pudink prostě miluju a občas si ho zkrátka dopřeju. Má totiž opravdickou pudinkovou konzistenci a chutná božsky!
Ale abych nepůsobila jako ještě větší pokrytec, dávám (za ten škrob a taky za to aroma) 1-.

Co vy a veganské dezerty? Chutnají vám? Máte nějaký oblíbený?


Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

3 comments :

  1. Joo Apro, teď jsi mi ho připomněla a já si ho budu muset koupit :D Achjo! Jinak ještě zkus Provamel ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Promiň :D :D A díky za tip, Provamel jsme doma ještě neměli.

      Delete
  2. Ten dark chocolate od Alpro je naprosto skvělý!

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.