24/07/2015

Z deníku pekaře-amatéra: Nepečený kakaový cheesecake

No dobře, mohla jsem napsal čokoládový. Znělo by to lépe. Jakože o třídu výš. Ale nechci vás tahat za nos. Jestli v kuchyni něco nemám ráda, pak je to rozpouštění čokolády v horké lázni. Tohle slovní spojení ve mě budí hrůzu. Naposled jsem tuhle šílenost spáchala v květnu. Pekla jsem sváteční dort pro taťku. A toho mám velice ráda. Tudíž nějaká ta oběť byla třeba. Pokud ale vaše srdce prahne po pravé čokoládě, tak si ji v receptu domyslete. Nebo zkrátka vezměte tabulku kvalitní hořké čokolády, kastrůlek a dejte se do díla. My se tu u nás plně spokojíme s kakaem.

Předevčírem takhle k večeru přišla máma z práce. Bylo vedro. Na teploměru nějaká šílenost přesahující pětatřicítku. V kuchyni se to pomalu připravovalo k akci. Máma při vstupu do této místnosti protáčela oči a myslela si, že jsem se zbláznila. "Nechceš doufám teď péct," povídá mi celá vyděšená. "Neboj, mami," uklidňuju jí. "Tohle bude nepečený koláč.

A jak jsem to celé spáchala, to už si můžete přečíst tady v recepisu :)

Budete potřebovat:
  • 1 a 1/2 balíčku kakaových sušenek Bebe
  • 100 g másla

  • 500 gramů tvarohu (osobně preferuji polotučný)
  • 1 balení ricotty
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • kakao (dle chuti)
  • hnědý cukr (opět dle chuti)
  • vanilku
  • oblíbené ovoce

Postup:

Nejprve si dejte do větší misky všechny sušenky a rozmělněte je na prášek. Chce to trochu trpělivosti, ale uvidíte, že to budete mít za chvilku hotové.
Poté rozehřejte máslo a ještě teplé ho přidejte s rozdrceným sušenkám. Pořádně promíchejte.
Připravte si kulatou dortovou formu, vyložte ji pečicím papírem a nandejte do ní sušenkovou směs. Pořádně ji upěchujte vidličkou s rovným dnem. Nyní dejte vzniklý korpus vychladit do lednice, alespoň na hodinku.
V míse smíchejte tvaroh, ricottu, kakao (já dávám cca. 50 gramů), cukr (nám doma stačí pár lžic) a vanilku. Až vznikne hladký krém, přilijte smetanu a šlehejte, dokud celá směs nemá konzistenci krému.
Teď už jen stačí náplň přenést na korpus, hezky uhladit a přidat oblíbené ovoce. Tentokrát jsem vybrala sezónní jahody a borůvky, což je kombinace, která u nás doma nikdy nezklame.
Hotový cheesecake nechte přes noc vychladit a ztuhnout v lednici.


Dobrou chuť!

Jaký je váš oblíbený cheesecake? A jaké ovoce do něj rádi přidáváte?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.