22/07/2015

Z deníku neposedy, vol. 3: Champagne - Reims & Monteneuf

Hezký večer přeji,

tak jsem se konečně jakžtakž aklimatizovala a začínám pomalu normálně fungovat. Deset dní ve Francii s partou skvělých lidí uteklo jako voda a mně se vůbec nechtělo vracet do ČR. A řeknu vám, po tom, co jsem se přes týden cpala čerstvými bagetami a croissanty, už ty rozpékané polotovary, které nabízejí u nás, asi nevezmu do pusy. Vůbec výběr jídla ve Francii a u nás se nedá srovnávat. Ano, některé věci tam jsou dražší, ale ne zase o tolik. A co do kvality je to úplně někde jinde. 


Ještě se na chvíli zastavím u toho jídla. Ve všech hotelích, kde jsme během cesty bydleli, jsme měli pouze snídani, protože jsme se vracívali až pozdě večer. Cenově to vycházelo mezi 5 a 6 eury, což je docela dost. A musím říct, že od bufetové snídaně bych čekala víc než jen pečivo, máslo, marmeládu či nutellu a pár jogurtů. Čerstvé ovoce a zelenina se na talíři objevily až v posledním hotelu.

Přes den jsme pak jedli někde na cestách, buď v autobuse nebo někde pod stromem. A většinou jsme si kupovali bagety, chleba, sýry, ovoce, zeleninu apod. Co mě ve francouzských supermarketech mile potěšilo, byla široká nabídka hotových salátů, ať už čistě zeleninových, těstovinových nebo třeba s kuskusem. A cena 70 centů za salát, který bohatě stačí k večeři, je opravdu příjemná. No a ačkoliv jsem si s sebou vezla zásobu nudlových polévek a těstovin do hrnečku, nakonec jsem si je uvařila jen první večer. Pak už jsem si vystačila s nějakou tou bagetou, sendvičem nebo salátem.


Ale aby to nevypadalo, že jsem v té Francii celou dobu jen jedla, tady máte pár fotek z prvního dne. Začali jsme v Remeši, kde se nachází ona slavná katedrála a pokračovali odtud pak do přírodního parku Monteneuf. Tam jsem byli očividně první velkou skupinou turistů (a navíc i Čechů), takže se k nám hned přihnala průvodkyně (shodou okolností Češka) a musela si s námi udělat skupinové foto :D



Na závěr ještě pár slov k ubytování. První noc jsme bydleli v hotelu Premiere classe, kde jedna noc vyjde od 29 eur a snídaně pak na 5. Místní pokojíčky jsou vskutku titěrné. Byly jsme na pokoji tři ženy a spolu s těmi třemi kufry a dalšími zavazadly jsme se tam vešli ťipťop. Nad paladnou, na které jsem spala, se nedalo ani sednout a koupelna byla snad menší než v českém vlaku. No, za ty peníze žádná sláva, ale teplo tam bylo, pohodlí taky a voda tekla :)



Každopádně ale musím říct, že Remeš mi opravdu učarovala. Jak samotná katedrála, tak město, na jehož prohlídku jsme bohužel tolik času už neměli.

Co vy a Remeš/Monteneuf? Byli jste? Líbilo se vám?


Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.