07/07/2015

Tipy na zdravé snídaně

Víte, co je na snídaních nejlepší? Že kvůli nim člověk bez remcání vstane klidně i v nechutně brzkou hodinu, což je pro mě cokoliv před desátou dopoledne. Nevím, jak to máte vy, ale mě když třeba v sedm ráno zvoní budík a nechce se mi vylézt z postele, vzpomenu si na pohankovou kaši. Nebo na špaldovou. Nebo na banánové lívanečky ... Zkrátka, vidina dobré snídaně je pro mě skvělou motivací zvednout zadek z vyhřátého pelíšku. A pokud mi navíc hlásek v hlavě našeptává "Kafe z moka konvičky." nebo "Caro s ovesným mlékem.", tak to už se tuplem nenechám dále přemlouvat a mažu z pokoje. Sice samotné snídani většinou předchází tupé zírání na tu pomačkanou, bledou tvář v zrcadle, ale zatím jsem se jí nikdy nezhrozila tak, že bych z toho omdlela nebo tak něco. Holt hlad je opravdu nejlepší kuchař, a když je navíc ranní, tak ho ani strašidlo zírající na vás za zrcadla nepřemůže ...
A co ráda snídám?


Zdravé brownies. Rovná se žádná smetana, ale bílý jogurt a olivový olej. Jedna z věcí, které se u nás dlouho neohřejí. Teda, lépe řečeno, moc si neužijou vychladlého stavu bytí. 

Kaše, kaše, kaše! Jaká to vděčná snídaně, která neurazí v žádném ročním období. Osobně mám nejradši pohankou, špaldovou či pohankovo-rýžovou. Klasická ovesná už se mi omrzela. Na obrázku je celozrnná pohanková z ovesného mléka. Ovesné mléko mimochodem určitě doporučuji. Je mnohem zdravější než sójové a mě osobně připadá i o dost chutnější. 

Jedna ovesná kaše, tahle ještě z bio mléka, s trochou granka, arašídovým másle, banánem a piniemi (ty jsou na tom stejně nejlepší).

Banánové lívanečky z pohankové mouky (recept najdete tady). Ne, nejsou spálené, jen jsem se v obchodě přehlédla, a koupila omylem pohankovou mouku v celozrnné variantě. Stane se, že. 

A ještě jedna pohanková kaše, tentokrát čokoládová s grankem, arašídovým máslem a plátky mandlí. Mimochodem tyhle ochucené instantní kaše stojí celkem za nic. Především proto, že jsou přeslazené.

Jaká je vaše oblíbená snídaně? Hledám inspiraci pro obměnu :)

P. S.: Vím, že granko není zdravé. Je to holt takový zvrhlý zvyk, kterého se zbavuji :D

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

4 comments :

  1. Já nejraději snídám ovesné kaše z drcených vloček a sojového mléka, nebo bílý jogurt s ořechy, popřípadě ovocné mísy. Předtím si ale vypiju půllitr studené vody s citronovou šťávou, aby mě to nakoplo. :)
    CHIC Adriana

    ReplyDelete
  2. ja najradšej mam pečivo a zelenina k tomu, ryby, natierky, tuniak, treska, salama hocico:)))

    ReplyDelete
  3. k snídani mám nejraději ovesné kaše :)

    http://puntikaty-blog.blog.cz/

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.