15/06/2015

Homemade iced coffee

Přeji příjemné dopoledne,
není to tak dávno, co jsem nám domů konečně pořídila moka konvičku. Hned od začátku se s ní stal miláček celé rodiny. Ti, co si v ní nevaří kafe, jí alespoň obdivují jakožto krásnou kuchyňskou dekoraci. Jelikož teploty poslední dobou plně svědčí o tom, že léto už je za dveřmi, vypadalo to, že teď bude konvička nějakou dobu zahálet. Opravdu nerada piju horkou kávu, když je venku vedro. A protože se ségrou milujeme iced coffee, řekla jsem si, proč ho nezkusit doma. Nic na tom přece není. Hned první pokus dopadl výborně, a tak jsem si řekla, že se s vámi o tento jednoduchý recept podělím.


Co budete potřebovat na 2 porce?
-kvalitní mletou kávu (já používám Gutamelu Doro)
-300 ml bio/selského mléka
-300 ml studené vody
-led

Pokud máte jako moje sestra mlsný jazýček, můžete si kávu samozřejmě osladit. Pokud ale budete používat cukr, doporučuji ho rozmíchat hned v uvařené kávě. V hotové ledové kávě se totiž rozpouští poměrně špatně. A takové krystalky cukru křupající mezi zubama teda nejsou nic moc ...

Jak na to?
Jednoduše uvařte dva šálky kávy (čili cca. 60-70 ml) a nechte ji vychladnout. Množství mleté kávy samozřejmě záleží na to, jestli používáte moka konvičku nebo třeba frech press. Do moka konvičky většinou postačí 2 vrchovaté lžičky.

Až bude káva dostatečně vychladlá, přelijte ji do nějaké větší nádoby (já používám litrovou plastovou odměrku), přidejte 300 ml studené vodu a a 300 ml kvalitního kravského mléka. Věřte mi, že ve výsledku opravdu poznáte, jestli použijete nějaké klasické mléko z marketu. A pokud jste vegani, skvělou náhradou je mléko ovesné. Tedy samozřejmě můžete použít třeba i sójové, ale osobně mám zkušenost, že ovesné ve spojení s kávou chutná nejlépe.

Nyní už jen zbývá vzít do ruky tyčový mixér a všechno to spolu pěkně promixovat. Jasně, stačí to i jen zamíchat, ale díky mixéru se vám na ledové kávě vytvoří pěkná vrstvička jemné pěny. Potom vezměte dvě sklenice o objemu 400 ml, hoďte do každé z nich 3 kostičky ledu a přelijte je hotovou ledovou kávou.

Už jen zbývá popřát vám dobrou chuť :)

Co vy a ledová káva? Připravujete si ji doma? Máte nějaké triky, jak ji vylepšit?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

2 comments :

  1. Ledovou kávu miluju, když je pěkně našlehaná a navíc v ní je ještě kopeček vanilkové nebo skořicové zmrzliny! :) Škoda, že teď na ni venku není počasí :/ :) Corculum♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děláš mi chutě :D
      No není, ale bude, neboj. Možná jsem ho jen vystrašila svým příspěvkem :D

      Delete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.