15/05/2015

Takový ten život kavárenského povaleče

Ahoj, moji milí,
nevím jak vy, ale já miluju květen, je to vlastně můj nejoblíbenější měsíc v roce. Vzduch nádherně voní, všude to kvete a člověk by celé dny nejraději trávil procházkami po lesích a hájích či válením se někde na louce.

Ale teď už k dnešnímu příspěvku. Jak že se to ze mě vlastně stal kavárenský povaleč? (Prosím nechápejte to tak, že jsem lenoch, to vůbec ne!) No, ještě na střední škole jsem kávě nikterak neholdovala. V kavárnách jsem si vždycky dávala horkou čokoládu nebo čaj. Pak jsem přešla na mocha (za což by mě milovníci kávy asi zabili - a já sebe dnes už taky) a postupně si zamilovala café latte a cappuccino. Espresso jistě promine, ale zatím mi nijak neučarovalo, ale kdo ví, nikdy neříkej nikdy, že.


Největší zlom, co se mého kavárenského povalečství týče, přišel loni v září, kdy jsem se přestěhovala do Prahy a začala objevovat místní podniky. Neuplynul snad týden, kdy bychom s kamarádkou nenavštívily nějakou kavárnu. Občas když jsem zrovna neměla co dělat, jsem vyrazila i sama v doprovodu kvalitní knihy. Ale zase si nemyslete, že to bylo vždycky růžové, některé kavárny mě vyloženě zklamaly - o tom zase někdy jindy.


Moje vášeň pro kvalitní kávu začala nabírat na obrátkách na přelomu letošního roku, kdy se u mě začínaly projevovat pocity, že mne nic nenaplňuje. Začala jsem hledat něco, co by mě opravdu bavilo. A ejhle - přišel nápad na čtyři písmena. KÁVA! Po návštěvě kurzu o přípravě kávy jsem si pořídila nějakou literaturu, vzala útokem knihovnu, projížděla weby věnující se kávové kultuře a přihlásila se na baristický kurz. Během posledních týdnů jsem rozeslala životopisy do všech možných kaváren v mém "home town" a k mému štěstí jsem byla pozvána na pár pohovorů. Brzy mě čeká zkušební služba a já doufám, že to všechno dobře dopadne. Protože v kávě jsem se našla a nemůžu se dočkat, až si budu pohrávat s teplým našlehaným mlékem. Latte artu zdar!


Jo, a abyste si nemysleli, že jsem nějaký tajnůskařský kávový závislák, brzy se můžete těšit na příspěvky o pražských kavárnách, které jsem za těch devět měsíců stihla podrobit testování.

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

4 comments :

  1. Super článek :-) Já miluji především latte. Do kaváren jsem chodila spíše když jsem chodila do školy. Teď tolik času na to není, ale i tak si čas od času s kamarádkou zajdu na nějaký to kafíčko :-)

    ReplyDelete
  2. Super článek :-) Já miluji především latte. Do kaváren jsem chodila spíše když jsem chodila do školy. Teď tolik času na to není, ale i tak si čas od času s kamarádkou zajdu na nějaký to kafíčko :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji :)
      Jo, je pravda, že mezi přednáškama to k chození do kaváren úplně svádí.

      Delete
  3. ja som sa naučila piť kavu ked ocino kupil kavovar niake 4-5rokov dozadu na strednej som ju tiez moc nepijavala:))

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.