10/09/2014

Domácí müsli / Homemade müsli

Ahoj, moji milí,
dnes si dáme opět něco na zub. Tentokrát to bude domácí křupavé müsli. Už dlouho jsme zvažovala, že bych si ho doma zkusila upéct, protože to kupované mi nevyhovuje. Je předražené a hlavně zbytečně sladké, což jsem dvě věci, které mi u jídla vadí. Takže jsem projela na internetu pár receptů pro inspiraci a dala se do pečení.


Co budete potřebovat?

  • 2 hrnky vloček (já použila ovesné a pohankové)
  • 1/2 hrnku kokosu
  • oříšky, plátky mandlí
  • semínka, např. sezamová, slunečnicová nebo lněná
  • cukr dle chuti (já nahrazuji 5 gramy stévie)
  • med, kokosový olej (prvně jsem nahradila máslem)
  • pár lžic kakaa
  • plus jsem přidala pšeničné otruby, které obsahují spoustu železa a dalších minerálních látek.

Nejprve do mísy nasypte ovesné (plus další) vločky.

Přidejte půl hrnku kokosu.
Btw. Víte, že kokos neutralizuje škodlivé látky v kakau?

Nyní oslaďte dle chuti cukrem/stévií/rostlinným sirupem.

Přidejte pár lžic kakaa pro krásně čokoládovou barvu müsli.

Nyní nasekejte oříšky napůl a spolu s mandlemi, sezamem (případně dalšími semínky dle chuti) přidejte ke do vloček.

Potom už jen do směsi přidejte rozpuštěný kokosový olej a med. Množství záleží na to, jak velké kousky müsli máte rádi.
Dobře směs promíchejte a vysypte ji na plech vyložený pečicím papírem. Poté vložte do trouby vyhřáté na 180° C a pečte tak 25 minut do zezlátnutí.

Také dáváte přednost domácímu müsli?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

3 comments :

  1. mm tak o takomto recepte som ešte nepočula domace je určite lepšie, normalne som dostala chut,,ale ja určite bez hrozienok:))

    ReplyDelete
  2. Mňam, mňam, niekedy keď budem mať ráno náladu, tak to vyskúšam ;)
    Stray Alley

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.