04/08/2014

Co právě čtu / What I currently read


Myslím, že jsem knihomol. Ovšem na co do počtu přečtených knih (20-30 kousků je stále málo) U mě se to projevuje spíše jako alkoholismus. Vezměte mě do knihkupectví a hodinu a mně nebudete vědět. Miluji vůni knih, nových i těch starých. Každá má své kouzlo. A knihu, která mi nevoní, bych si nikdy nekoupila. 
Má láska k literatuře začala, když mi v dětství táta četl pohádky, hlavně ty Erbenovy. Došlo to tak daleko, že jsem šla studovat český jazyk a literaturu. A Erbenovi věnovala bakalářskou práci. Nehledě na to, že stále doufám, že jednoho dne vyjde nějaký bestseller, jehož budu autorem. No, možná se spokojím i se svazkem fejetonů, který bude číst pár lidí.
Přes léto mám konečně čas na četbu jiných knih, než které mi okupovali pokoj od loňského července. Stohy knih o médiích, vývoji češtiny i literární historii nyní uvolnily místo lehčí četbě. Takže, co zrovna čtu?


Karel Hynek Mácha, moje platonická literární láska. Naučil mě milovat poezii, Máj bych mohla číst pořád. Tyhle prózy jsou plné úžasně vykreslené atmosféry, v tom byl Hynek mistr.Určitě doporučuji!


Od Sophie Kinselly už jsem četla knihu Vzpomínáš si a moc se mi líbila. Tak jsem pořídila další, tentokrát Báječný svět shopaholiků. Čte se opravdu dobře, Sophiin jazyk není nijak náročný. Ale stejně jsou tu a tam odstavce, kterým prd rozumím.  


Carriiny deníky jsem si koupila už v listopadu, ale teprve v létě jsem se do nich pořádně začetla. Tím, že jsou psány v americké angličtině, potřebuje můj mozek více času, aby novou slovní zásobu zpracoval.


A třešinka na dortu - Gustav Meyrink. Jak ho jen popsat? Nevím no, jeho dílo je prostě... zvláštní. Magické a přitažlivé. Rozhodně to není odpočinková četba ke kávičce. Bude vás nutit neustále přemýšlet. Já už četla Valpuržinu noc a teď mě, konečně, zlákal Anděl západního okna.

Jaká je vaše oblíbená četba na léto?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

11 comments :

  1. ja som si prednedávnom kúpil knižku Carrie a som s ňou spokojný :)

    http://lifebyteenboy.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  2. já knížky uplně miluju a čtu pořád ...teď mam 50 shades of grey...chtěla jsem to zkusit
    našla jsem tě na VV

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsi můj člověk :) Já si osobě myslím, že to je děsná červená knihovna, ale určitým způsobem mě to i láká zkusit...
      Jj, vím :)

      Delete
  3. great post! let me know if you would like to follow each other!
    http://idareyoutobefashion.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  4. Sophie Kinsella je moja NAJ NAJ NAJ autorka a ked som od nej precitala vsetky knihy mala som 100 chuti zacat ich citat este raz :) je proste naj :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je úžasná! Kéž bych měla čas si od ní přečíst i to ostatní :D

      Delete
  5. Já čtu taky pořád a jsem ráda, že nejsem jediná! :)

    ReplyDelete
  6. Tu knížku Carrie bych si taky chtěla pořídit. :)

    ReplyDelete
  7. Carrie Diaries mam take, je to fajn oddechovka. A obecne ctu radeji knizky v AJ, zvys si tak slovni zasobu. Jeste bych tak mela zacot cist v nemcine, abych nemluvila porad jako prasatko. :-D

    ReplyDelete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.