23/07/2014

Óda na rakytníkový olej


Dnes si dovolím vychvalovat až do nebe rakytníkový olej. Pár olejů pro vnitřní užívání jsem už vyzkoušela, ale žádný mi nevyhovoval tak, jako rakytníkový.

Rakytník řešetlákový je krásný keř pocházející se Sibiře. V době zrání bývají jeho větve obalené malými sytě oranžovými plody. Ty jsou doslova nadopované mastnými kyselinami a vitamíny, především skupin A, B, C, E a K. Najdete v něm velké množství karotenu, kterého má dokonce víc než mrkev. Rakytník celkově posiluje organismus, má příznivé účinky na psychiku či trávení. Snižuje hladinu cholesterolu, odstraňuje gynekologické potíže, léčí nachlazení. Rakytník je ale skvělý také na pleť a vlasy. Pomáhá léčit akné, popáleniny a tak dále.



Výrobci doporučují brát rakytníkový olej jednou až třikrát denně. Osobně ho ale beru pouze ráno, jednu lžičku (zásadně plastovou, aby se nezničily vitamíny). Kdybych brala tři lžičky denně, asi bych se nedoplatila, vezmu-li v potaz že balení bývá 50ml. Cena se pohybuje kolem 250 korun za 100 ml, což je množství které by mělo vydržet přibližně na 100 dávek.


Rakytníkové oleje jsem zkoušela dva. Ten od Elit phito má příjemnou ovocnou chuť, lehce nasládlou. Druhý, od firmy Varde je takový lehce kořeněný. Užívala jsem je hlavně kvůli pleti a vlasům a musím říct, že jsem spokojená. Vlasy mám lesklejší, netřepí se a padání už je v denní normě (vlivem státnic mi vlasy padaly docela dost). Co se pleti týče, mám ji celkově jemnější, nešupinatí na loktech a podobných místech a akné mi skoro zmizelo (hlavně na tvářích). Teď mám rakytníkovou pauzu, ale určitě budu olej užívat znovu. 

Pokud se rozhodnete rakytník zkusit, pamatujte, se nesmí užívat déle, než 6 týdnů! Někteří výrobci toto zapomínají uvádět do popisu.

Máte s rakytníkem zkušenost? Případně s jinými oleji?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

4 comments :

  1. my pěstujeme rakytník na zahradě a je to to nejlepší na nachlazení, sice je to příšerně kyselé, ale děláme z něj třeba šťávu a ta pak v zimě do čaje nebo do vody neuvěřitelně posiluje imunitu a fakt je to poznat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jů, vy se máte, že ho máte na zahradě. Hned bych ho také brala :)

      Delete
  2. Taky nemuzu o rakytnikovem oleji rict nic spatneho, jen ta cena no :D

    Anything Else blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, ta cena mi také trochu vadí :D

      Delete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.