16/04/2014

Ovesné sušenky / Oat biscuits

Co si budeme nalhávat, kdo z nás nemá rád sladké. I já patřím k těm, kteří nepohrdnou něčím na zub. Snažím se ale vybírat celozrnné sušenky s minimem cukru a co "nejšetrnějším" složením. Ale protože jsem chtěla zkusit něco echt zdravého, našla jsem si na internetu recept na ovesné sušenky a trochu ho upravila podle svého. Takže dost povídání a jdeme na to.

Připravte si (cca 20 kousků):
120 g ovesných vloček
60 g pohankové mouky
60 g rozpuštěného másla/Hery
1 lžičku prášku do pečiva
1 špetku soli
dle chuti med/javorový/sladový sirup (u nás vede kombinace medu a sledového sirupu)
50 g mletého kokosu
50 h sušeného ovoce (nejlépe brusinky)
1 vejce
2 lžíce studené vody
špetku zázvoru, skořice, vanilky a sušené citronové kůry (bez koření já nejedu)


Postup:
V míse smíchejte ovesné vločky s moukou, špetkou soli a mletým kokosem. Přisypte koření. Lehce promíchejte. Poté si rozpusťte máslo/Heru a přidejte ke směsi. Dále přidejte vejce a vodu. Množství vody je samozřejmě individuální, je důležité, aby těsto jen lehce lepilo.
Nyní už jen dochuťe medem nebo sirupem. Pokud patříte mezi ty konzervativnější kuchtíky, můžete použít přírodní řepný cukr.
Dalším krokem je vytvarování sušenek. Můžete jednoduše dělat malé bochánky a ty pak lžíci rozmáčnout na placičky. Já ale dávám přednost kulaté formičce na cukroví (průměr 6 cm). Pečte na 180° asi 25 minut. 



Patříte také mezi milovníky ovesných sušenek?

Bloglovin    |    Facebook    |    Instagram

No comments :

Post a Comment

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.