15/06/2013

Domácí hranolky z trouby

   Dnes si dáme trošku oddych od kosmetiky i módy a zabrousíme do kuchyně. Mám pro vás tip na levný a jednoduchý oběd (případně i večeři), který se hodí i na léto. Já sama jsem byla překvapená, jak dobře tohle jídlo ve finále chutnalo. A neříkám to proto, že jsem ho připravovala já ;).

Na 2 porce budete potřebovat:
-8 středních brambor
-olivový olej
-sůl

Na dip:
-půlku zakysané smetany
-sůl
-pepř
-jarní cibulku, pórek, cibuli atd.
-olivový olej
-šťávu z citronu
-jablečný či vinný ocet

Hotové hranolky.

Jak na to:
Brambory omyjte a oloupejte (pokud jsou nové, nemusíte loupat), poté je osušte a nakrájejte na tlustší hranolky. Poté je poklaďte na plech, ale nechejte mezi nimi mezery. Pokapejte olejem a posypte dle chuti solí. Nyní pečte asi 30-35 minut při 200 °C.

Dip připravíte ze zakysané smetany, kterou dochutíte olejem, octem, citronem solí a pepřem. Já jsem přidala i sladkou maďarskou papriku a bazalku. Na závěr přidejte najemno nakrájenou jarní cibulku, pórek a podobně. Pokud chcete přidat i cibuli, je vhodné ji krátce orestovat, aby změkla a zesládla.

Zelenina nesmí chybět! Vedle smetanový dip.


A na konec jen zbývá popřát vám dobrou chuť! :)

Já zase mizím zpět mezi české básníky a prozaiky, se kterými se připravuji na poslední zkoušku (hurá).

Máte také rádi domácí hranolky?

                                            Bloglovin    |    Facebook    |    Tumblr

6 comments :

  1. Ja ich normalne smazim, aj domace a lubim s domacym cesnakovym dresingom- kysla smotana, cierne korenie, cesnak... tot vse, nic viac :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten dresing určitě zkusím. Díky za tip! :)

      Delete

Odkazy na vaše blogy v komentářích mi nevadí. Ale, prosím, nepište sem odkazy na své giveaway, žádosti o hlasy a podobně. / You can post links to your blogs. But, please, do not post any requests for votes, your giveaways and so on.